דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פריצת דיסק 

מאת    [ 25/11/2012 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 2450 פעמים ]

מדובר בפציעת מאמץ, הנגרמת בעקבות הרמת משאות כבדים ופריקתם תוך ביצוע תנועות שגויות, לעיתים אנשים נוטים להתעלם מהכאבים ולסבול אותן, אנשים אלו יכולים להביא כאבי גב פשוטים או מקרה של בלט דיסק למצב של פריצת דיסק, מצב קשה יותר הן מבחינת כאבים והן מבחינת טיפול. הגב שלנו למעשה בנוי מחוליות, בין כל חוליה יש רפידות העשויות סחוס, כל רפידה כזאת נקראת דיסק. הדיסק מורכב משני חלקים – חלק רך פנימי, וחלק קשה חיצוני. כאשר מתרחש קרע גם בשכבה הפנימית וגם בשכבה החיצונית, עד למצב בו עוברת חלק מהשכבה הפנימית אל תוך השכבה החיצונית והמשך לתוך תעלת השדרה – שם אתם מתחילים לחוש כאבים עזים, והתופעה היא פריצת דיסק. יש שיטות טיפול רבות ומגוונות, קיימות שיטת טיפול על ידי פיזיותרפיה, רפואה משלימה על ידי שיטות שונות, תרופות שונות במצב בו קיימת דלקת, שחייה, מחוך רפואי, ואף ניתוח (אשר נחשב ללא מומלץ).

אני סוחב משאות כבדים, אך מעוניין להימנע מפריצת דיסק

ישנן אפשרויות רבות על ידן ניתן להימנע מפגיעה בעמוד השדרה על ידי פריצת דיסק. ראשית חשוב להבין כי הגוף שלנו שביר, לא להעמיס עליו, לשים לב אם אתם חשים בקושי ולא להמשיך מהנקודה הזאת. חשוב מאוד לחזק את שרירי הגב והבטן על מנת לדאוג לכך שהשרירים יהיו מפותחים ויוכלו להתמודד עם משאות כבדים ותנועות שונות. ניתן לעשות זאת על ידי כפיפות בטן, שחיית גב אשר מחזקת אותו. מלבד זאת, שימו לב כיצד אתם מרימים חפצים – הרמה לא נכונה של חפץ כבד כלשהו יכולה להיות גורם לפריצת דיסק. על מנת לעשות זאת באופן נכון, כופפו את הברכיים כך שמשקל ועומס החפץ יהיה על הרגליים ולא על הגב התחתון. דאגו לא לשבת לאורך זמן, רעננו את עצמכם. במידה ותדאגו לעצמכם ולגב שלכם על בסיס קבוע, גם אם אתם נוהגים לסחוב משאות כבדים – עדיין תוכלו להימנע מפריצת דיסק.

איך מזהים את פריצת הדיסק?

חשוב לזהות קודם כל שאתם חווים פריצת דיסק ולא דבר אחר. לעיתים, אנשים רבים בטוחים שמדובר בפריצת דיסק, אולם הם חווים בלט דיסק – פחות חמור. איך תדעו שיש לכם פריצת דיסק? כל עוד אתם חווים כאבי גב עזים בחלק התחתון, קשיים וכאבים עזים גם אם אתם נאלצים אפילו להרים פקק משהו קטן שנפל על הקרקע, הקרנות של כאבים לאיזורים שונים כמו כתפיים, זרועות, אף ישבן וכפות הרגליים. תחושת נימול ועקצוץ אפשרית גם כן. בכל המצבים האלה פנו לטיפול רפואי, לאחר אבחון תוכלו להתחיל לטפל בתופעה, לאחר מכן יתרחש שיפור משמעותי במצבכם. האבחון הוא קריטי, ככל שאתם מזהים את הבעיה מוקדם יותר, כך הטיפול מסתיים מהר יותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב